Selamat Datang

Selamat Datang Ke Blog SKRB

Wednesday, July 21, 2010

Sokongan @ support

Pada 18.7.2010, pihak sekolah menerima kedatangan dua pihak luar secara serentak. Mereka ialah dari Perbadanan Perpustakaan Awam Terengganu dan sebuah syarikat minuman. Jadual kedatangan unit bas bergerak telah diedarkan oleh pihak perbadanan perpustakaan kepada pihak sekolah.





Apa yang menarik perhatian saya ialah, kedatangan mereka seolah-olah bantuan minda dan fizikal. Unit bas bergerak memberi kemudahan pembacaan (antara sumber menjana minda) manakala unit bergerak syarikat minuman memberi "tenaga" untuk fizikal.


Pada 20.7.2010 (Selasa, beberapa orang guru bersama - sama guru besar dan penolong kanan 1 telah menerima jemputan dari sebuah syarikat perisian pendidikan di Kota Bharu. Di akhir taklimat tersebut, pengurusan syarikat sudi memberi 30 akaun percuma untuk perisian 'Zoom A" khas untuk murid - murid yang kurang kemampuan.








Terdapat beberapa keping bahagian atap pada bangunan 4 tingkat telah tercabut. Pihak sekolah telah berusaha untuk membaikinya. Tetapi dihalang oleh dinding konkrit. Dengan bantuan Unit Pembangunan, PPD dan JPNT, telah meminta bantuan dari pasukan bomba untuk meletakkan semula kepingan atap di dalam keadaan selamat .



No comments: